Szinte hihetetlen. Nem a BMW, a Mercedes, egy terepjáró vagy egy szabadidő autó, hanem egy árúszállító ablakos változata. Ez a modell 2005-ben került be az első tízbe a lopási rangsorban, egy évre rá már, mit a puskagolyó feljutott az ötödik helyre és az idén már stabil első, oly fölénnyel, hogy előnye a jövő évben is fenyegeti a tulajdonosokat. Az egyik ok, hogy azok az autók, amikre gondolunk jó védelemmel vannak megáldva gyárilag, de az elektronika és a miniatürizálás hazájában általában trükkös egyedi megoldásokat is kitalálnak számukra. Ezt a haszonjárműnek is vehető tolvajkedvencet általában szétdarabolják, alkatrészekre szedik és Afrikába, Közel Keletre, az Ázsiai országokba exportálják, ahol összeépítik a küldeményt és taxinak, busznak és kisteherautónak használják azokat. Ha úgy hozza a sors és marad motor, a viszonylag gyenge dízelgép halászhajókba kerül. A szóban forgó modell jónevű márkája 2007-ben vezette a világlistát, több, mint 400 ezer ellopott példánnyal, megelőzve 100 ezerrel a Volkswagent.
Szinte hihetetlen, a Toyota Hiace-ról van szó. De, ha a Toyota világelsőségét vesszük, már nem olyan meglepő. De miért éppen a Hiace-t? Pontosan azért, amiért én is nagyon szerettem, amikor ilyen tesztautót vezettem. Olcsó, olcsó üzemű és sokoldalú. Az IKEA bútortól kezdve a kézilabdacsapaton keresztül egy kőműves brigádot is házhoz szállít. A halászati munkáról nem is beszélve.
Praktikus és nagy belül, hamar megtetszik a kiszemelt autó
Egy biztos mód a lopás ellen: ilyen bűnrondára kell tuningdizájnolni, a tolvajok riadnak menekülnek
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése