péntek, július 03, 2009
Feleségverés-gyors kibékülés
Nagyon passzol ez a poszt a tegnapihoz, a siralmas magyar plakátok után kapóra jött ez a hír. A Cannes Lions 2009 díjazott hirdetéséről van szó, amit az Amnesty International rendelt meg, az otthoni erőszak megfékezésére. Azt akarták megmutatni, hogy a látszólag békés családban is, az ajtó mögött, durva erőszak eshet meg. A plakáton férfi bántalmaz egy nőt, a helyzet akkor fordul barátságosra, ha valaki éppen a párra néz. A verés és átölelés átmenet pár másodpercig tart, ha leveszed a tekinteted a párról és csak a kép szélét nézed, máris ütésre emelkedik a férfiököl, visszanézel az alakokra, kis késéssel újra átkarolja a férfi a nőt. A megoldás alapja a ma már minden olcsó digitális kamera mosoly felismerő képessége, a hirdetés vezérlésében ezúttal nem exponálás, hanem képváltás történik. A díjazott erőszak ellenességgel egy hamburgi buszmegállóban lehet öleltetni a nőt vagy éppen veretni. Eléggé előítéletes vagyok a hazai állapotokat illetően, egyrészt sok ilyen plakát kellene, másrészt a szerkezet vandál állóságát illetően vannak kétségeim.
Ugyanakkor vannak ötleteim is a téma bővítésére. Hirtelen a következő képváltások jutnak eszembe: új autó, boldog tulajjal--új autó, boldogtalan szerelővel és 10 hiba/1 év felirat; nyolcan egy kerti felfújható medencében a reklámkatalógusban--otthon négyen benne, négyen sorban állnak; mobiltelefon egy tenyérbe zárva a hirdetésben--otthon két kéz takarja; kocka egy izgalmasnak mondott filmből--üres nézőtér; rendőr büntet--csekk repül, pénz a kézbe; politikus ígér, szónok előtt lelkes karemelés--utcasarkon kéregető kezek vízszintesen.
És ezekhez nem is kell digitális technika, magától is működik. Ja és, hogy az eredeti ötletre térjek vissza, kellene egy nő ütlegel férfit változat is.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése