kedd, július 13, 2010

Steffi Love a rózsabokorba esett

"Fotós" írja blogjában
"folyamatosan nyomon követhető az utóbbi időben egy, a dokumentarizmust görbe tükörbe állító játékosság, évődés. Kitalál képtelenebbnél képtelenebb helyzeteket, fogalomtársításokat, és akkor képileg bebizonyítja, hogy azok nagyon is valóságosak, létezőek. Vagy valami olyasmi...
Ilyen sommásan, tanárosan én sosem tudtam volna a mai fotós létemet előadni, mert mindíg elkanyarodok, hozzáveszek, fecsegek, támadok, védekezek, pedig valójában erről van szó. Fotótanú képes volt erre.
Hírügynökségi riporter, aki voltam másfél évtizedig, fegyelmezett volt, vittem a képeket a szerkesztő asztalára a politikától a sportig hiba nélkül, egy elrontott kocka nélkül. A legújabb Nikon és Hasselblad fejlesztésekkel dolgozhattam, de csak azóta hordok napszemüveget, amióta lejöttem a Naphegyről, a szemem is mérte a fényt, holott nem volt rá szükség. Fegyelmezett lószar- és gyémántszedegető voltam. Keleti Éva vitte a céghez nagyításaimat, de nemcsak a mérnököt segitette, hanem később a kollégáját is, vele válogattam World Press versenyekre. Kiállítás és WP albumok, szóval gyönyörű volt. Az 1984-es olimpia Los Angelesben dobogós fotós fődíj, tekintélyes pénz. Majd vállalkozás, piacvezető lapkiadás és most újra amatőrizmus egy apró Sony-val.
Mit csinálhat egy ilyen ember? Nem jár eseményekre, nem teremt eseményeket, ahol az egykori 2.8/300 -as vagy 4/600-asával még lehetne vadászgatni, viszont zsebrevágja az ultrakompaktot és hazahozza amit lát. Zajjal, limit dinamikával és még ki tudja mivel. Nem fájdalmat, vagy hiányérzetet, hanem óriási respektet érezve nézi a mai profik, amatőrök fotóit, de érez némi szégyent, hogy állvány nélkül csinálja a csak háromexpós HDR-eket, aztán a digitális sötétkamrában össze-vissza maszatolja, hogy semmi köze ne legyen a mai fiatalok elképesztősen jó dolgaihoz. Ők komolyan veszik a fényképezést, nagyon értenek is hozzá, sokuk ebből él, én meg most keresem a módot és helyet, ahogy és ahol ezek a látomásaim és néha még valós képezéseim elrakhatók. Imádott fétistárgyam, a telefon vagy egy fényképezőgép gondolatbányászok lettek.

Nincsenek megjegyzések: