csütörtök, május 26, 2011

Csalok, tehát nem én vagyok, túlzok, tehát én vagyok

Nem a mélyzúzásba viszlek benneteket, ahol a Photoshoppal bármit meg lehet csinálni, hanem a finom túlzásokba, amit egy fotós elkövet, elkövethet. Elkövethet? Igen, úgy gondolom, hogy igen, mert ugyanolyan eszközről van szó, mint pl. az élesség/életlenség játék, hogy mindennapi fotótechnikai lehetőséget hozzak ide. Sosem akadályoztam szerkesztőként sem a túlzásokat, részletek kiragadását, ha a kép etikusan erősíteni akarja a riporter mondanivalóját. A malaszt után a tények.
Utcánkban vízcsőtörés volt, vízművek rutinszerűen (havonta, kéthavonta jönnek), pillanatok alatt rendbehozta, de a markoló talpalása és a burkolat alatti vízmozgás hatására két mélyedés maradt utánuk. A folyamat adta magát, mélyülés és a peremeken a korlátozott nyúlóképességű aszfalt egyre táguló berepedése következett.
Írtam egy levelet az önkormányzatnak, amit percekkel előtte posztoltam a helyi hírmondó facebook oldalára is. A levél tárgya "életveszély a Rákóczi utcában" volt.
Előbb a csatolt fotó, ahol még nem estem túlzásokba:
Kép a csőtörés javítása után, azóta a sebek mélyültek 


T. cím, ide másolom a hírmondó fb oldalára írt hozzászólásomat, kérem, hogy intézkedjenek:
Aki látja ezt az SOS úthiba jelzést, juttassa el az önkormányzatnak, levelet nem érdemes írni, vagy nem válaszolnak, vagy csak hetek múlva. A Rákóczi utcában szombaton csőtörés volt, a vízművek pikk-pakk megcsinálta három óra alatt. Viszont a kimosott és/vagy elgyengült, eleve töredezett burkolat süllyedésnek indult. Gyors segítség szükséges, mielőtt baleset nem lesz a beszakadásból. (a Rákóczi u. párhuzamos a Fő utcával, reggel, este erre közlekednek az agglomeráció motorizált egységei, mert a Fő u. áll. Nem akarok flúdolni, de elküldöm még pár helyre, esetleg eljut a polg.mesteri hiv.ba.
Remélem ezúttal tévedek a válaszolási készségüket illetően.
Csikós Gábor

Nem válaszoltak. Tegnap sajnos idős szomszédunkat a földre vetette kerékpárjával a gödör. Behoztuk a biciklit, őt mentők vitték kórházba. Írtam egy új levelet, ezúttal csak az önkormányzatnak. Ehhez már azt a fotót csatoltam, amit a Samsung Galaxy Tablettel csináltam úgy, hogy beletettem a gödörbe. Ez a nézőpont túlzás ugyan, de adekvát a mélyedés kerékpárral, autóval szembeni  ellenséges viselkedésével. Már képes egy kemény futóművű autó lengéscsillapítóját tönkretenni, bekötéseit a karosszériából kiszakítani és akkor még nem beszéltem a gömbcsuklók, szilentblokkok károsodásáról. Errefelé a főúti forgalmat kikerülő autósok nagyon gyorsan mennek, mégsem kívánom nekik. Itt a fotó:
Túlzást sejtető nézőpont, de valódi a veszély. A háttérben a vízművek terelőtáblája,  másnap hoztak a gödör elé is, amit  később elvittek, miután valaki körbefényképezte a helyszínt
 és a levél:

Nem írom, hogy T. Városháza, inkább azt, hogy szégyelljék magukat. Megtörtént, amitől tartottam és aminek a veszélyéről önöket is értesítettem. Ma délelőtt egy kerékpáros, történetesen a szóban forgó utca lakója, elesett kerékpárjával és combnyaktörést  szenvedett, jelenleg kórházban ápolják operáció után. Pillanatnyilag nincs abban az állapotban, hogy beszéljünk vele, de a magam részéről természetesen támogatom a felelősség és a kártérítés megállapítását. 
A keresztárok tovább mélyült (csatoltam egy új fotót), a hosszanti, burkolatlan árokba, ami alatt a vízcsőtörés volt, befolyik az esővíz, tovább gyengítve a megnövekedett forgalomra egyébként is alkalmatlan úttestet. A további hasonló esetek megelőzésére azonnali intézkedést kérünk.
Csikós Gábor
Most itt tartunk, ma még nem történt baleset, hívom az önkormányzatot és beszámolok az esetről, valamint ajánlom nekik, hogy a honlapos kontaktból az emailjüket azonnal töröljék, ha nem képesek válaszolni. Nem is kell válaszolni, inkább intézkedjenek.
Update: 
1. Visszakerült egy vízművekes oszlop a markolójuk által megnyomorított gödörbe
2. Másnap ellopta valaki a másik oszlop villogóját is. A benne levő akksit horgászok szeretik.
3. A vízművek elegyengette a csőtörés helyét, a letalpalásos gödröt még bólyájuk jelzi
4. Ma (11.06.01) kijött egy vízművekes kisteherautó és elvitte a gödörből az oszlopjukat. Ezzel létrejött a csőtörés sztori legbalesetveszélyesebb szituációja. Az önkormányzat és a vízművek magára hagyta az erre járókat, nyílván hasonló ügyességgel hárítják majd el a kártérítési igényeket is. Förtelem...
Update: (városháza továbbküldte levelemet a vízműveknek, ők válaszoltak nekem, de képbe került a csatornázási hivatal is, kezd büdösödni az ügy)
A vízművek válaszolt, de az általuk és a csőtörés miatt keletkezett gödröt (amiben elbukva egy kerékpáros combnyaktörést szenvedett) nem vállalják (két katt és olvasható)
update (11.06.03) Felgyorsul az események kabaré vonatkozása (remélem újabb dráma nem lesz). Egy civilbe öltözött civilnek látszó ember, nyugodt tempóban elkezdte átrendezni a jelzőtáblákat. A befoltozott helyről áttette azokat, a már 20-30 cm mély keresztgödörbe. Láttam a jószándékát, segítettem, kiderült, hogy a városüzemeltetés vezetője. Megnézte az új aszfalfoltot is és szemeket meresztett, a vágástakaró ragasztás egy napi helybenmaradás után elvált, az eső befolyik a burkolat alá és minden kezdődik elölről. Elment fejcsóválva. Alig egy óra elteltével megjött a vízművek útterelésjelzés begyűjtő kistehere és felrakta a táblákat, léceket, oszlopokat a platóra. Újra kialakították a mélyülés arányával növekvő balesetveszélyt. Itt van a civilnek látszó városüzemeltetési főnök, aki már komolyan harcol, hogy valami jelzés azért maradjon. A vízműves fickók a saját céges festésű cuccaikat fenn hagyták az autón, de adtak egy Hajdú céges feliratút, hála a városüzemeltetési főnöknek. Nem hiszem el, ha nem látom.. Lássátok ti is:
A vízművesek megértőek voltak, hagytak egy oszlopot és lécet

A gyors munkával be lehet fürödni. A városüzemeltetési vezető (balról) kritikát küld a szállítóknak a vízművekhez

Nincsenek megjegyzések: