Nem volt különösebb szándékom a ferencvárosi fotóbörzével, azt nem számítva, hogy
Gáborral itt beszéltem meg a gyárilag nagyarcúan árazott 2500 forintos Sony-NEX obi és vázsapka helyett az 500 forintos utángyártottak átvételét. De, ha már ott vagyok... És a NEX-szem is. Tudom, hogy üzleti rezümének jobban örülnétek, de szinte csak a "legrégebbi" és "legnagyobb" szinten figyeltem a cuccokat. Azért nagyon hozzávetőlegesen: rengeteg manuál fókuszos, nagyon jól használható lencse volt, az ebay ár plusz ide szállítás pénznél kissé drágában és több porszemmel ellátott állapotban. A ebay-es nagymenő cégek legtöbbje, újjá kozmetikázva ad bármit, itt ez nem volt jellemző. Sajnos kevés újholmis cég volt, mondom annak ellenére, hogy ők nem igazán börze kompatibilisek. Nem is kamerákra gondolok, hanem a kiegészítőkre. Aki ott volt, mutatott újdonságot, például a DSLR videózás lassú itthoni felfutása miatt még kevéssé keresett steadicam rendszerek már ott voltak halomban. Sajnos az időm rövidsége miatt nem tudtam molyolni, hosszasan csevegni, majd legközelebb. Viszont találkoztam régi barátommal, akinek a Wartburgján jártuk a jazz fesztiválokat, amiknek részben köszönhető, hogy a több évtizedes profi fotózás örvényébe kerültem. "Tudtam, hogy itt leszel"-mondta. Ezért érdemes volt eljönni.
|
Középen
egy kis 4x4-es Rolleiflex Baby 70 ezerért , mellette egy Zeiss 18 ezer forintos
cetlivel |
|
A
börze nehézsúlyú versenyzője egy majdnem 4 kilós Practicar 5.6/500 lencse volt.
DSLR vázakon a kezdeti nyitottság lágysága után a tükrös objektíveknél is jobb
képet ad, nem beszélve a 19 lamellás rekesz formázott háttérmosásáról |
|
Retro asztal. 11 felé már több eladó volt, mint érdeklődő a termekben
|
|
Klasszikus börze jelenet, most a fiatal eladó
magyaráz az idős vaku „kortársának” |
|
A Haller utca környékén nem volt nehéz ilyesmit látni: vagy
új szerzemény, vagy „maradvány”
|
|
A Pony
Premo 6-ost egy rochesteri cég gyártotta 1903-ig, amikor Georg Eastman, Kodak
alapító megvette a vállakozást.
1912-ig gyártották, a nagy gépet a Kodaknál elsodorta a tömegeknek készült kisméretű, de óriási
szériájú kamerák özöne. Ezt a példányt
55 ezerért kínálták, de volt a mellette a Century modellből 100 ezer forintért
is. A záridőt már be lehetett állítani és nem kellett zsebórán nézni |
|
A
Polaroid EE 100 specialt, a 70-es évek rögtönfotó gépét szerették a profik
Reporteréhez hasonlítani, 3000 ISO-ra is exponált teljes nyílásnál. Kellett is,
mert a lencséje 9.4/112-es volt. A márka 2. generációs hajtogatós kameráján a
villanó égő fényét diffúzorral lehetett
szabályozni |
|
Meggyőző mozdulat
|
|
Számomra idegen ez az elektrosztatikusan veszedelmes csomagolás, olcsó sapkával jobban vonzanák a vevőt |
|
Cirill
betűs eredeti orosz, cirill betűs Zeiss másolat, latin márkanevű orosz és eredeti Zeiss távcsövekkel lehetett
szemezni. Nem sokkal drágábbak, mint a pesti aluljárók rémeinek gagyi "távcsövei" |
|
Kétszerező
telekonverter is volt Kiev 88-ashoz. Megjegyzem Hasselbladhoz is ajánlanám,
alig ront a kép IQ-ján a tesztek szerint, nem beszélve a svéd-szovjet optikai
tengelyről, mint kuriózumról |
|
A
Rolleiflash-okból akár hármat is szinkronba lehetett hozni a Rolleiflex
gépekkel, a fővakú a kereső lencse köré volt erősítve. Nem lenne német a cucc,
ha az állványa nem lenne jó a fényképezőgépekhez is |
|
Próba, próba hátán |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése