kedd, február 17, 2009

Az ész bajjal jár



Alekszandr Szergejevics Gribojedov, "Az ész bajjal jár" című szatírájából készült, tévé film, balett, vígjáték. Csak itthon, ebben a kis országban. Akkor képzelem mi lehetett otthon, a nagy szovjet hazában. Ja, ahogy most leírtam látom, hogy társadalomkritikáról van szó, szatíra csiliszósszal betakarva. Ezért a nagy hazában gulág járt. Mindegy, ez a már-már mondássá szikkadt irodalmi cím jutott eszembe, amikor felbontottam az Eme Zrt levelét, majd a fenti előzményeket már a netről piszkáltam ki. Nem vagyok én olyan művelt azért, mert Ljubimovot felismertem a pesti utcán.
A levél figyelmeztet, kér, hogy a két mellékelt matricát ragasszam fel az autóra. A bevezetőben azt írják, hogy a mobiltelefonos rendszer csak akkor használható, ha az első szélvédőn, jól láthatóan ott van a matrica. Az első mondat a választóvonal a levélben, de nem tudni, hogy eddig az írta-e aki jótanulópadbólkisősenjelentkezős volt iskolás korában vagy az, aki mélabúsan járta az utcákat valamikor, majd irodára került valamilyen okból. Ugyanis a továbbiakban már szóba kerül egy második, az előzőnél nagyobb matrica is, ami "az autó hátsó részére ragasztandó". Majdnen tenyérnyi üvegmatricáról van szó, amit a hátsó szélvédőre édemes elvileg ragasztani, mert csak akkor látszik. A fóliázott üvegen ott sem. A karosszériára csak fordítva lehet felragaszani, egy ronda, koszos, szöveg nélküli fecni a matrica hátulja látszik csak. Kitünően lehet rá golyóstollal firkálni: Koszos, vagy Szeretlek Éva, ilyeneket. Alekszandr Szergejevics Gribojedovról nem hallottam, de gyorsan megfejtettem, hogy ez a matrica a cég reklámja és az Eme Zrt reklámhordozóvá akar tenni. Csúnya dolog, nem is fizetnek érte. Elöszőr arra gondoltam, hogy jótanuló írta a levelet, oly ravaszul becserkészett volna ingyenes reklámhordozónak, de az első szélvédőre való kis matricához tartozó szöveg felfedi a levél írójának, hogy úgymondjam szellemi performanszát. Ti tudjátok, hogy a szélvédő eleje az autó melyik részére utal? Mert azt szeretné az Eme Zrt, hogy ott legyen a matrica.
Azért tisztáznám, hogy amikor elkezdtem a mobil parkolást, csak magamat szídtam, hogy nem korábban parkoltam telefonnal. Valóban zseniális, kényelmes, igaz, hogy a használati leírás jó néhány oldalában rá lehet ismerni arra a szerzőre, aki szerint van a szélvédőnek eleje. Ez a szinvonal passzol ehhez a céghez, ide nem is kell több.
Végül egy tanácsot adnék azoknak, akik már felnyomták a hátsó szélvédő belsejére a legalább két fűtőszálat lefedő, ragasztós reklámpapírt. A fűtőszálaknak van olyan fajtája, amely egy izmos ragasztóval tart inkább, mint a jól bevált beágyazással. Be kell kapcsolni a szélvédő fűtését és amikor felmelegedett, a ragasztót is felhevítette, akkor kell megválni tőle.

Nincsenek megjegyzések: