csütörtök, március 12, 2009

Ebédidőben is robotolnak


A csöd felé húzó autógyárakban már laza lehet a fegyelem. Szerintem mostanában nem érdemes frissen gyártott autót venni, sosem lehet tudni, hogy a szerelősoron hány napja van még az utolsóig a kirugott betanított munkásnak. Ebben az állapotban nem meglepő, hogy néhányuk takarékoskodik a csavarral, az anyával, kárpitszeggel, de durvább dolgok is bejöhetnek. A nyomatékkulcs átállítása kézenfekvő, de lehet veszélyesebb búcsú az autógyártástól. Majdnem tíz éve egy nagyvárosból hírt kaptam, hogy több autóban, indokolt esetben sem nyílt ki a légzsák. Lementem és az totálisan összetört elejű autók látványa is igazolta, hogy bőven 35-40 felett ütköztek. Mindkét autót abban a városban vették, ahol utolsó útjukra is kísérték azokat: egy kereskedőhöz alkatrésznek kerültek. Szériaközeli darabok voltak. Ahogy megjelent a cikkem, tudomásomra jutott, hogy a szerelősoron valaki nem csatlakoztatta az ütközést érzékelő front szenzort a hálózatba és a hibajelző égőt ugyanígy kihagyta az áramkőrből. Csak néhény autónál végezte el ezt a szemétséget. Pedig akkor még messze nem volt híre a válságnak, sőt, a szóban forgó márka eladása a hazai csúcson járt. Talán a gyár is kiiktatta a gyilkos szándékú embert, miután olvasták a cikket és nem titkoltam a fejleményeket sem. Szóval a szabotázsnak sokféle módja van, de az autóban még a legprimtívebb is életveszélyes. Vajon üldözési mániám van? Nem tudom. Minden esetre az egyik amerikai Ford gyárban készített videón szereplő, rodeót játszó szerelő csak önmagára veszélyes. A klip ebédidőben készült és a képen látható résztvevők mellet csak egy jó programozó kellett hozzá.
Lehet, hogy ő ült a székbe, ha volt mersze.

Nincsenek megjegyzések: