szerda, július 29, 2009

Gárdonyi Géza és a kaszás pók





Mire nem visz rá a civil médiaság? Például arra, hogy bevalljam, van egy pók, egy kaszáspók, a szobámban. Sőt, Borkától kérdeztem nemrég, hogy mit eszik a kaszás pók? Feltűnően soványodik és nem nagyon mozog. Ezzel egyszerre ki is fejeztem, hogy takarítási tilalom vonatkozik rá, másrészt, hogy aggódom érte. Persze ebben benne van, hogy elmászik valahova onnan, ahol most jól szemmel tartom, mert máshol keres kaját magának. Egyáltalán, az étkezése nincs megoldva, szunyoghálós az ablakom. De majd adok én neki, még nem vagyok tisztában, hogy mit és hogyan. Főleg a hogyan a feladat, nem fon hálót magának klasszikusan, az nem működik, hogy a még nem tudom mit odadobom ügyesen, odaszalad, elcsípi, elviszi a sarokba (étkező) és megeszi. Gárdonyi Géza szerint ráveti magát az ételre: " ő bizony nem vesződik hálókötéssel: ügyes ugró, hát csak ugrással fog magának eledelt.." Igaza lehet Géza bácsinak, a kaszás pók hálója nagy összevisszaság, esetleg közlekedésre jó. Viszont az a pók, amelyikkel ma találkoztam távol a lakott helyektől, mértanilag decens hálót szőtt és ott ül a kellős közepén. A keresztespókot nem kell etetni, ami arrafelé elrepül az mennyiségben és minőségben átlagon felüli. Mivel ezeket az apró rovarokat mi elcsapjuk magunkon vagy legalább elijesztjük flexibilis test és karmozgással, a keresztespók hasznossági együtthatója nálam 100-as. Nem beszélve arról, hogy a reggeli, már hőséges napfelkeltében is a helyen maradt és le tudtam fotózni az ultrakicsi Pana FX35-össel. Ez a gép egyébként jó példa, hogy a manuális állítási lehetőségtől megfosztott, előkakapomexponálok géppel is le lehet képezni a kaszás egyetlen szemét. Viszont nem vennék még 1X FX35-öst, hivatalból zajgyáros, előnye a 25-ös nagylátószög, ami nálam megelőzi a zajosságot, ezt utólag lehet javítani, a látószöget nem, mert ha hátrébb megyek, nem vagyok ott. Értitek, ugye?
(Az első küldés után a kersztes képét cserélgettem, a Ligthroom-mal való beavatkozást túlzottnak gondoltam, másrészt balra lent látjátok a fogások helyeit. A pók elvitte a zsákmányt, becsomagolta, majd visszament hálót javítani.)

Nincsenek megjegyzések: