péntek, július 17, 2009

Kép alkoholos befolyásoltság alatt...


Ez nem beállított fotó, minden valódi, a fogyasztás is az, egy teljes üveg, pincehideg száraz fehér bor. Már nem tudom milyen, de válogattam, azt tudom.
Kánikulai este volt és szúnyogmentes, nem olyan, mint ma és nem volt nálunk vendég, csak a nyáron is ritka dögmeleg. Itt a faluban este nyolckor, szinte menetrendszerűen lecsúszik a János hegyről a hűvös áramlat, órát lehet igazítani hozzá, mint a fél ötös madárdal hangverseny kezdetnek. Érdekes, ezen még nem is gondolkodtam, a kakasok viszont délután négykor kukorékolnak a szomszédban, lehet, hogy a Norfolk vagy a Cook szigetekről valók, attól függően, hogy plusz vagy mínusz van náluk.
Szóval nem jött az erdei sóhajtás sem és már hetek óta tűzgyújtási tilalom volt, de nem alkoholfogyasztási. Sosem voltam dúrván részeg, filmszakadás volt már, de a rendező nem gonoszt osztott rám, egy másnap reggeli fejfájás elleni tablettával semlegesíthatő az utóhatás, csak a szonda árulkodott volna. Ha autópróbára mentem, vagy zárt pályás vigéckedés jött, kihagytam a szeszt, de a sportlövészetet is, ahol öttusa léptékkel 187 körig jutottam, pont addig, ameddig a célzóvizet mellőző öttusázók szoktak. Ezt nem poénnak szántam, tudósítottam lőtérről.
Akkor egy Minolta Dimage X20-om is volt, többek között azért szerettem, mert elfért a tenyeremben és az optika rejtve maradt zoom közben is. Az ISO-t 100-on hagytam, a programautomata, ahogy utólag az exifből láttam másfél másodpercet exponált. Ezt próbaként meg is becsűltem, ugyanis minél hosszabb, annnál hosszabbak a fénybehúzódások. A behúzást kell is gyakorolni, senki sem születik borissza fotósnak. Egy olcsó gépnél a manualitás csak expo korrekcióra és/vagy érzékenység állításra korlátozódik. A vaku kiexponálta a nyitott és berántott zár előtt a "kocsma" kellékkeket, ha sok a fény, bele lehet takarni a vakuba egy bármival. Akik sokat fotóznak és belemélyednek a technikába, ismerik ezt a szimpla módszert, de akik még nem, kipróbálhatják.
Nem muszáj inni, hogy az alkoholmámor hatását lefényképezzük. Viszont ivással egybekötve, ilyen melegben, a kettőt, szódával együtt ajánlom. Egy hideg fröccs meghozza az ember kretívitását, több pedig art plugin szorzófaktorként vehető.

Nincsenek megjegyzések: