kedd, július 14, 2009

Ostort a zsarukra?

Most dacból írok, csakazértis alapon. Tegnap éjjel elkezdtem egy posztot azzal, hogy ezt gmail-be írom és posteroussal küldöm szét a blogomra, twitterre, facebookra (aki még nem ismerné, ott marad a posterous.com blogján is, szóval szőnyegbombázás). Mindezt azért, mert a jövő héten wellneszezés közben is akarok neszezni nektek. Ma este befejeztem a levelet, éppen a saját magam korrektora voltam (nem szerencsés), amikor egy nem tudom milyen gombok egyszerre nyomására, eltűnt a levél és a mentett is üresen maradt. Nem találom sehol, aki tudja, hogy hol lehet, legyen szíves írja meg. Most újra kezdem, csakazértis.

Pár évvel ezelőtt, még a régi életemben, egy biztonsági workshopon voltam Svédországban, ahol két merőben eltérő témát raktak egy szatyorba. Az egyik megtörtént esetekkel azt  bizonyította be, hogy állatot (macskát és kutyát) csak rögzített ketrecben szabad vinni, kombiban vagy egyterűben. Ha a kedvenc az utastérben van, ütközéskor mindenkit letarolhat és úgy vesztheti életét, ha biztonsági övvel viszik általában a gerince törik darabokra, ugyanez a helyzet hátul is, ha nincs ketrec. Mint állatbarát, rossz volt nézni a dokumentumokat. A fotóm a Volvo ütközési laboratóriumában készült egy tesztet követő pillanatban, az autókban a felműszerezett bábuk mellett egy kutyának megfelelő súlyú rögzítetlen tárgy is volt.

Mint emberbarát, a másik téma is megrázó volt, de a tegnap hallott folytatása még inkább lenyomott, ugyanakkor lelkesítet is a jövőt nézve.

Kísérleti autókba a vezető arcát és az utat figyelő kamerákat raktak, az autók ugyanazokkal a vezetőkkel, ugyanolyan úton kőröztek. Volt abban város, előváros, autópálya, minden, közben telefonon hívták őket. Azt a bizonytalanságot, sebességváltozást (szinte mindegyikük lelassult, ami indokolatlanul nem veszélytelen), kóválygást sőt úttévesztést nem tudjátok elképzelni, amit a videókban lehetett látni, de magatok is láthatjátok, ha előttetek bizonytalankodik valaki. Általában telefonálásról van szó. Mellettem ment a Szentendrei úton egy BMW nylon terepjáróban egy lány, ő telefonált és SMS-ezett szinkronban a forgalommal, elmenekültem a környékéről is.  

Most jutottam el a mához és Amerikában vagyunk máris, ahol olyan óriásplakát kampány kezdődött, amit naponta több millióan láthatnak az utak mellett. A képen a 61 éves Linda és a 12 éves Joe látható. Ma már nem élnek, autójukba olyan valaki rohant bele, aki éppen telefonált. Az államok nem minden országában tiltják a mobilozást vezetés közben, de  a kampány arra megy ki, hogy tiltsák be mindenütt. Amerikáról lévén szó, amit tiltanak, azt szigorúan büntetik is majd. A dolog érdekessége, hogy nemcsak a kézből való beszélgetést hanem a fülessel és kihangosítóval bonyolított telefonálás is büntetendő lesz.  Szóval éppen Floridában vagyunk és látjuk a plakátot, amin az üzenet úgy szól: „Mobil telefon általi halál”, direkt nem magyarítom „Gyilkosuk a mobiltelefonra”, jobb a bírósági hangnem, bár az igazi tettes nem kapott halált. De van ott még más üzenet is, „Ismerd meg a történetüket” mondja a szöveg és ott a fényképek alatt a honlap címe is. Bármilyen jó a szolgálat a megvalósítás nem tökéletes. Ha valaki elbíbelődik a plakát tanulmányozásával legalább olyat hibázhat, mint aki telefonál vezetés közben. Mondjátok, hogy a vezetés közbeni mobilozás tiltásában előrébb vagyunk, mint Amerika. Igen, de hallottatok már valakit, aki ezért kaptak el? Vagy azért, mert nem kötötte be az övet? Vagy azért mert a buszsávban ment? Vagy azért mert beparkolt a mozgássérültek helyére? Vagy… vagy … vagy…Biztosan azért nem, mert a zsaruink empatikus fickók, amit ők is megcsinálnak, azt másnak is elnézik.

Most a zsarukon csattant az ostor, amit a gmail hibája  lendített meg, pedig nem nekik szántam, csak azt akartam mondani, hogy megyek nyaralni.

See and download the full gallery on posterous

Posted via email from gaborcsikos's posterous

1 megjegyzés:

Fabian L írta...

Ha jól értem GMailben írtad a szöveget, és eltűnt. ELVILEG a GMail automatikusan menti a szöveget írás közben is, tehát a Piszkozatok közt kell lenni. Az új kinézetben a Piszkozatok "mappát" lehet, hogy a bal oldali sávban a "3 TOVÁBBI" mögé rejti.

Engem egyébként megbüntettek mobilozásért. Úgy kell nekem, nem is hadakoztam. 3 éve volt kb., amikor a Krisztina körúti nagyposta melletti kis utcából kanyarodtam ki a körútra... ott álltak.

- Elismeri?
- El.

5000 Ft-ba került, amit utólag kellett csekken befizetnem. Az eljárás gyors, és korrekt volt.