kedd, augusztus 11, 2009

Autómosás-autótörés


Előző életemben autókról írtam és sok százat kipróbáltam még tömeggyártás előtt, de jöttek szolgáltatások és holmik is, amikkel autósok meg vagyunk áldva vagy verve. Az autómosás hálás téma volt mindig. Nagyon sokáig nem létezett olyan gépi mosó, amely cáfolta volna a köz véleményét: a kefék tönkre teszik az autók fényezését. Van olyan márka, amelyik írásban rögzítette, hogy gépi mosóra még nézni is tilos. Nekik cikkben megírtam többször is, hogy kézi mosáskor is, miféle vizekkel és tisztítatlan szivacsokkal, rongyokkal, szarvasbőrökkel keresik a pénzt. Viszont általában nem törnek le az autóról semmit, hacsak nem zúzzák be a szélvédőt, ami megtörtént ugyan, de ritka esetnek számít.
Pár éve megjelentek a szivacskefés mosók, ahol a műanyagszál seprű végei már nem kophatnak el a majdnem sörét nagyságú műanyag foglalatig (ami aztán artisztikus karcokat tud vágni a fényezésen), mert a szivacskefe más szerkezetű. Itt az a veszély fenyegeti a jóhiszeműt, hogy a szivacsokhoz nem jut elég víz a gépben a kitisztításukhoz. Szóval egyik mosóért sem tenném tűzbe a kezem, de a szivacsosokhoz járok.
Napokkal ezelőtt az egyikben fordult elő, hogy miközben ültem a Hondámban és már a mosás végénél jártunk, amikor megjelent a keféken kívül az alkalmazott egy CR-V-hez való tető spoilerrel. Nem veszek gondoltam, nekem már van egy fent. Az volt a kezében.
Gondoltam kivizsgálom a helyzetet, nem fognak kimosni 100 ezret a zsebemből. Ráadásul az gyári spoiler, nem barkács, erős és jól rögzített, korábbi esetekből tudom, hogy a mosótulajból katonatiszt lesz és fizet. Nem lehet azt mondani, hogy gyorsan, hátha megunja az autós, de fizetnek. Az utólagos tuning cuccokat, szárnyakat, díszléceket, matricákat kiröhögik, ha a borotva vagy kefe elválasztja őket az autótól. Az eredeti gyári kiegészítőket ugy tesztelik, mint magát az autót.
Sajnos még ott kiderült, hogy nincs okom rá, hogy bemenjek a főnökhöz. A légterelőt, ami ennél az autónál azért fontos, mert besegít az elég kis területen járó hátsó törlőlapátnak, négy erős csavar fogja gumialátéten át a hátsó ajtóhoz. Az egyik oldali két csavar törési vonala koszos és elszíneződött volt, a másik oldalon, a fotón is a balon, volt friss a törés, ezt művelte részmunkaidőben a felső kefe. Ha mind a négy csavar fog, nem hozzák utánam a szárnyat. Mehettem volna reklamálni, de a szakértői vélemény nem két fillér (ez úgy 40 ezerbe lett volna) és a szakértő valószínűleg azt mondta volna: kolléga, ezzel a szárnnyal nekimentek valaminek. Igaza volt. Az első tulajnál, egy alacsony ág kezdte el azt a munkát, aminek a piszkos részét egy mosó fejezte be.

Nincsenek megjegyzések: