szerda, július 13, 2011

Fotónyomtatás otthon

Azzal kezdem, hogy általában mindenkit lebeszélek arról, hogy otthon nyomtasson fotót, de azok kedvéért, akik a tömeglaborokat felül akarják bírálni és/vagy különleges módon igényesek és/vagy különleges célokra szánják a fotóikat kimásoltam ezt a cikket a Popular Photography augusztusi számából. Nagyon valószínű, hogy ők már ismerik a leírtakat, de esetleg találnak érdekességet is a magazin anyagában. Ki nyomtasson otthon? Eléggé homályosan írtam körül, kissé pontosabban: aki kalibrált monitorral és a kép pixeleit minél kevésbé rongáló szoftvert használ, hogy ezúttal a hardwer és a szofver kombót is képbe hozzam. Az inchet számoljátok át. A másik észrevételem, hogy a szerző belemegy a 300 dpi felbontásnál kisebbe is, de nem annyiba, amennyivel én szoktam nagyíttatni a képeket. A kiállítási és eladásra szánt képeimre elégnek találtam a 100-120 dpi-t is, a textilre a 100-as bőven jó.
Két kattintásra jól olvashatók a kifotózott mag. oldalak. Jó szórakozást.






Nincsenek megjegyzések: