vasárnap, augusztus 28, 2011

Harcsapaprikás túrós csuszával és rozsdával

A zsámbéki Lámpás étterem elég rendes régitárgy vonzó hely, persze a gasztronómiai attraktivitása mellett. Az udvaron ósdi mezőgazdasági eszközök állandó kiállítása rozsdállik és pókhálozódik, de mintha a hasonló korból származó varrógépváz darabokat is fel lehetne fedezni a hangulatos kerthelyiségben. Éppen az egyik múltidéző fallal szemben ülve ettem a harcsapaprikásomat és figyeltem közben a fotózás és az UV sugárzás miatt nem túl előnyös déli napsugár vándorlását. Ha odaért valami lényeges felületre, felálltam az asztaltól és letelefonfotóztam a rozsdát. Nem mondom, hogy udvarias gesztus, de Borka már hozzászokott ezekhez, a váratlan távolmaradások hossza, hírügynökségi koromban óráktól-napokig terjedt. Kisiklott Nyékládházán egy tehervonat és szétrombolta az a pályaudvart, ahol másnap a repülni nem szerető Brezsnyev elvtárs jött, egy nap.  Poszterkészítés a Mezőgazdasági kiállításra Vas megyében, egy hét.
Ma csak pillanatokról volt szó, nyugger vagyok. De itthon belemártottam a képeket egy kis szépia festékbe és kifehérítettem a széleket, ahogy régieknél láttam. Mindez kivételesen nem a Photoshoppal történt, hanem a Goggle képmegosztójának szerkesztőjével a Picnik-nek ingyenes változatával. Még nem vitt rá a lélek, hogy kamerafotót profi utómunkával dolgozzak át, a Picnik is extra az Androidos alkalmazások mellett.
Egy régi daráló volt, az alu tekerőtárcsa nem kompatibilis vele, viszont bevonatot felvesz, de az nem rozsda

Egy távolabbi kép a terménydarálóról  a pókháló miatt

A bokrok a teljes őszi átalakulás után fedik fel, hogy mit takarnak

A gázlámpán átsütő nap, pókhálón akadt szélhozadékot világít

Nem tudom mi lehetett, de jó volt a kovács és az asztalos is

A kézi búzacséplő igen egyszerű tengelytalálkozását izzadság kente. Kocsmai használatkor vér is 

Nincsenek megjegyzések: