vasárnap, február 15, 2009

Gazdasági válság, csak 11 millió egy Ferrariért. Dollárban





Maranello világcsúcsra készül, úgy sejtik a Ferrarinál, hogy a május 17-i szokásos árverésen egy Ferrarit a klasszikus autók eddigi legdrágábbjaként fognak eladni. A szóban forgó alkotás az 1957 és 1958 között gyártott 22 darab 250-es Testa Rossa gárda egyike. Az autónak nehéz pályafutása volt, mint minden modelltársának, többnyire nagyon mélyre nyomták a gázpedáljukat a siker érdekében. A szóban forgó darab Amerikáb an és Európában is több versenyen vett részt az akkori nagymenők váltva ültek a Csepel teheratós méretű volánja mögé.
Egy modelltárs, de 1958-as Testa Rossával megmutatom, hogy mit látott a versenyző a pályából, szinte semmit. Az okok sorban: a 300 lóerőt gyártó 12 henger, a motort levegőztető porlasztók, az égnek álló torkuk, az ezek miatt púposodó motortető. A videó hangja nem engedi a motor és a kipufogó dalát élvezni, annál inkább visít a hajtáslánc, a differenciál mű húzásra, tolásra más hangon vonyít. Igazi olaszos versenyautó hang.
Vissza a világcsúcs esélyeshez. A fekete szépség jelenleg 8 millió dollárt ér, de várható, hogy a jelenlegi csúcs (10,894,400 dollár egy szintén Ferrari 250-esért, de az a nyugisabb sportos California Spyder volt, 1961-ből)felett jóval csap le a kalapács. Amit szintén várni lehet, a vevő nem lesz ott, képviselője telefonon vesz autót, a milliárdos csak nem fog kapkodni a levegőbe, hogy az árverező észre vegye. Ül majd Amerikában valahol és meg lesz győződve, hogy nem dobta ki az ablakon azt a pár milkót. Majd mondom, hogy ki volt és mennyiért vett Ferrarit, de ha saccolni kellene egy ingatlanosra tippelnék. Lehet, hogy orosz lesz az a fickó, de akkor az ingatlan nem stimmel.

Nincsenek megjegyzések: