szombat, május 30, 2009

Sasolnak a verebek

Lapos magyarázat lenne, hogy a Twitter és a Facebook lapozgatása miatt nem posztoltam, de van valamennyi igazság benne. Úgy kezdődött, hogy olvastam a webcserkészetet
és egy verseny kellős közepében találtam magam. Az győz aki előbb éri el a 2009 követőt (beregisztrál itt és kiválasztja azokat akiknek a maximum 140 karakteres beírásait olvasni szeretné). Szinte magánügy, hogy emileztem ennek a blognak az írójával, aki egy darabig lelkesen segítette a blog.hu-s oldalam dolgaiban, de amikor a CSS dolgokhoz értünk otthagyott. Nem azért, mert nem tudta, dehogynem, csak egy egyetemi tanár nem megy ovónőnek. Mellékvágány, de ezért maradtam a blogspoton, igaz, mostanában a wordpressen gyakorolok. Béke van, rászavaztam és körül is néztem a twitteren. Azóta nem tudok leszakadni róla. Ott van például a szerintem legjobb magyar blogger, főleg annak, ki hipohondriával van delejezve. Meskó Berci a hatodéves debreceni orvostanhallgató, egy másik, angol nyelvű blogjával (2007-ben a világ legjobb szakblogja lett) is csavarja ki ezerrel a webről a legjobb infókat és szűri át saját, nagyon okos elképzelése szerint. Évek óta benne vannak az írásai az olvasóimban és éppen a twitterezés antagonisztikus ellentétét, a komolyság és felesleges, gyermeteg időtöltés libikókáját billegtettem, amikor olvastam egy nagyon jó posztot nála. Ez és a benne levő linkek legyen a bibliátok, de át kell állítani a csúszkát arra a területre, ami érdekel benneteket és tudtok is mutatni másoknak olyasmit, ami őket is twitterezésre ingerli. Aki nem tudnák, a szó csiripelést jelent. Nekem három hét alatt a twitter a legjobb infocsatornám lett, magasan átvitte azt a magasságot, amit a szempont tévé látogatottság növelése jel mutatott. Lehet, hogy továbbra is csak FL és tébandi fog ide jönni, viszont rengeteg dolgot tanulok és néha mutatok is, pl. fotózásból. A követőim egy része mohón kínál valamit pénzért, többnyire a weboldalakkal kapcsolatban, de csak pazarolják a csipogásukat. Ugyanúgy nem fizetek be hozzájuk, mint ahogy nem fogok Wolf Gábortól tanácsot venni horror pénzért. A keresőmarketing és a keresőoptimalizálás ingyen fogható jó twitteres antennával.
Szóval ez volt a kihagyás oka, meg az, hogy nem bírtam megállni és néhány nagyon jó trükköt ki ne próbáljak a fotóimon. Például az elmulasztott blog posztok emlékére PS-sel gyújtottam lángot, Sarlós Erzsi képzőművész fáklyájában.
De a végére, hogy legyen valami nem off is: a láng formájának kijelölése, színnel kitöltése, filter, blur motion. Kezdőknek, mint nekem, jó trükk.

3 megjegyzés:

Fabian L írta...

Örülök Neked!

Egyre nagyobb a nyomás a Twitter felé... érzem én is. Pollner a hvg médiablogján is hetek óta csak erről ájuldozik, valahogy mégsem megy. Talán az időtényező az, ami visszatart. Egészen pontosan tudom, sejtem, hogy ha belemélyedek, nincs megállás. Úgyhogy egyelőre maradok a twittertelen táborban.

Csikós Gábor írta...

Megértelek, de már nem vesz el időt és amit "elvesz" azt nem tekintem időrablásnak. Illetve annyiban az, hogy több olyan oldalt nézek vagy tutorialt tréningezek, amik hasznosak nekem. Én is örülök, hogy megvagy vagy meg vagy vagy megvagytok vagy meg vagytok.

Fabian L írta...

Dank1000!

Egyébként rövid megjegyzés ehhez: "Lehet, hogy továbbra is csak FL és tébandi fog ide jönni..."

Csak a Google Readerben 8 "előfizetőd" van!