szombat, június 06, 2009

Lomizik a Hummeres is?


Keresem azokat akiket nem sújt a gazdasági krízis, most nem a levegőbe beszélő politikusokról, a virágzásukat élő nagydumás tanácsadókról van szó, hogy csak két foglalkozást említsek hírtelen. Vagy az éppen most eszembe jutott, hitelközvetítőkről a körút valamelyik házában, hetedik emeleti, udvari lakásban fogadnak, ahogy olvastam nemrég. Itt vannak például a lomizók. Valamikor nagy Lada találkozó is volt a lomtalanítás, kitett bútorokon türelmesen üldögélő foglalókhoz -akik nem unatkoztak- szó- és ökölpárbajjal védték meg a cuccot, egészen addig, míg oda nem gördült egy retro vagy yungtimer Lada és be- vagy feltuszkolták a szerzett darabot. Mára a tehetősebbek lettek a lomizók. Lada elvétve jön, inkább a Ford Transit a sztár, amely néhány tonnát is elnyel, feltéve, ha nem dől ki a portéka a rozsdás oldalán. Füst, csapágyas motor, betolásos indítás, de mégsem Lada. Itt abba is hagytam volna a posztot, amit kutyasétáltatás alatt szedtem össze fejben. De sokat gondoltam a képen látható vászon bőröndre közben, ami mellett elsétáltunk és amiről tudom, hogy egy olyan budapesti, városligeti intézmény igazgatója volt, ahova szívesen mentünk gyerekeinkkel és megyünk is majd unokáinkkal. Már régen meghalt az állatbarát úr, de felesége csak most vált meg az elegáns helyek szállodamatricáival díszített emléktől. Le is fényképeztem. De más ok miatt is megbicsaklott a gondolati logika. Szembe szomszéd éppen a sétából visszaérkezve talicskázott ki valami zománcházas kazánt, cirkót, mosógépet, fel sem tudtam deríteni, oly hirtelen történt. Már elment a hivatalos begyűjtő autó- kiáltottam át. Elviszik ezt-jött a magabiztos válasz. Még le sem vettem Rézi agárról a nyakörvet, amikor egy Peugeot 307 kombi fékezett a holmi előtt. A srác nézegette, kiszállt egy csinos lány és ketten beemelték a súlyos, használhatatlan valamit. Ebben a pillanatban jöttem rá, hogy a reggeli séta kizárólag Rézi agárnak volt hasznára.A teóriám bedőlt.

Már itt tartunk, lomiznak jóautós irodisták is, a súlyos holmi legalább egy tank benzint hoz, ha nem többet. Azért eredményt nem hirdetek elhamarkodottan, csak akkor, ha jövőre kigyúrt Hummer, tablettaelvonás miatt, soványra nyeszlett kopasza is eljön a portékáért.

Nincsenek megjegyzések: